Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Γκάντι: παγκόσμιος ηγέτης με ανύπαρκτη ηθική?

 

Πόσο... 

μπορεί η φήμη κάποιου ανθρώπου να επεκταθεί και να μεταλλαχθεί για το παγκόσμιο καλό, όταν στην προσωπική του ζωή δεν ήταν τίποτα περισσότερο από “ανώμαλος”, για να το πω ευγενικά.

Πώς γίνεται ένας άνθρωπος που πάλεψε και κέρδισε την παγκόσμια ελευθερία για έναν ολόκληρο λαό, να είναι τόσο ……“βρώμικος”? Το απώτερο καλό αναιρεί την όποια ανθρώπινη αδυναμία και που τελικά υπάρχουν τα όρια?


Θα μπορούσα να ρωτάω τα χίλια δυο μόνο και μόνο επειδή θα ήθελα την άποψη όλων, μπας και βγει κανένα συμπέρασμα. Αντ’ αυτού προτιμώ να σας αναφέρω τα “παραλειπόμενα του Γκάντι”. ναι, ναι του γνωστού Μαχάτμα. Μπορεί για έναν ολόκληρο κόσμο να φαντάζει ως ο απόλυτος ηγέτης που θυσιάστηκε για τον λαό του, αλλά σε προσωπικό επίπεδο δεν νομίζω ότι η οικογένειά του θα συμφωνούσε. Και αυτό το λέω γιατί στην ηλικία των 36, και ενώ ήταν παντρεμένος, ο Γκάντι αποφάσισε να γίνει άγαμος, προκειμένου να επιτύχει μια κατάσταση του πνευματικού διαφωτισμού μέσα από την ινδουιστική θρησκεία. Όσο μεγάλωνε όμως, γοητευόταν όλο και περισσότερο από το … σεξ. Σε τέτοιο σημείο μάλιστα που μονοπωλούσε το ενδιαφέρον στις συζητήσεις του. Για την αγγίξει την τελειότητα της άγαμης κατάστασής του, ο Γκάντι συνήθιζε να κοιμάται γυμνός με νεαρές  γυμνές γυναίκες.
Μία από αυτές μάλιστα ήταν η  16χρονη σύζυγος του μεγάλου ανιψιού του, Κανού. Όταν βέβαια θέλησε να μοιραστεί το κρεβάτι του με την 19 ετών ανιψιά/εγγονή του, Manu , φρόντισε πρώτα να γράψει στον πατέρα της και να τον ενημερώσει ότι  μοιράζονται το κρεβάτι έτσι ώστε να μπορεί να έχει  ”σωστή στάση του σώματος στον ύπνο της». Όταν ο στενογράφος του R.P. Parasuram τον βρήκε κοιμάται γυμνός με την Manu, παραιτήθηκε αηδιασμένος.
Βέβαια προς αποφυγή παρεξηγήσεων και παρανοήσεων, κανείς δεν αμφισβητεί την ανθρωπιστική του προσφορά ενάντια στη βία. Αυτό που με διχάζει είναι η προσωπική ηθική που είχε.  Αλλά η ιστορία δεν τον θυμάται έτσι….
mychannel

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια των αναγνωστών μας δεν αφορούν πάντα την προσωπική μας θέση.