Με αφανισμό απειλείται η παράκτια αλιεία της χώρας,
καθώς τα περισσότερα από τα 15.000 αλιευτικά σκάφη που αριθμεί κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός δραστηριότητας, εξαιτίας όμως...
των ψευδών στοιχείων που δήλωσαν στο παρελθόν και εξακολουθούν να δηλώνουν για την ιπποδύναμη των κινητήρων τους.
Το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε στους πλοιοκτήτες ότι ξεκινά τη διενέργεια ελέγχων για την πραγματική ιπποδύναμη των σκαφών, κάτι που έχει αναστατώσει τον κλάδο, ο οποίος μιλά για «επιδρομή» πολεμικού χαρακτήρα που θα οδηγήσει σε ολοκληρωτική καταστροφή την παράκτια αλλά και τη μέση αλιεία της χώρας.
Το πρόβλημα έχει τις ρίζες του στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού αλιευτικού στόλου, που ξεκίνησε το 1981 με την είσοδο της χώρας στην τότε ΕΟΚ και ολοκληρώθηκε με την απογραφή του, το 1994, στα πλαίσια των ευρωπαϊκών μας υποχρεώσεων. Η απογραφή, που αφορούσε την ιπποδύναμη και τη χωρητικότητα των σκαφών, έγινε από μη εξειδικευμένους φορείς, με τρόπο πρόχειρο και... αδιαφανή.
Η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών δήλωσε πολύ μικρότερο αριθμό ίππων. «Τους έλεγαν ''μη δηλώσεις παραπάνω γιατί θα χρειαστείς άδεια ταχύπλοου, γιατί θα υποχρεωθείς να περάσεις από εκπαίδευση, ή ότι θα φορολογηθείς παραπάνω''», υποστήριξε στο «Εθνος» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιοκτητών Παράκτιων σκαφών, Δ. Κοτσόριος.
Λίγα χρόνια μετά, η ΕΕ, στο πλαίσιο της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής, απαγόρευσε την αύξηση της ιπποδύναμης που έχει δηλωθεί, με αποτέλεσμα να έχει παγιωθεί και να παραμένει μέχρι σήμερα ένα παράνομο, αλλά και παράλογο καθεστώς, με την ανοχή και της πολιτείας αλλά και την ευθύνη των ίδιων των ιδιοκτητών των σκαφών.
«Σκάφη 10 μέτρων έχουν δηλωμένη ιπποδύναμη 10 ή 15 ίππων. Αν αυτή ήταν πραγματική, δεν θα μπορούσε να βγει στη θάλασσα με πάνω από 2 μποφόρ. Θα βούλιαζε», τόνισε ο γραμματέας της Ομοσπονδίας, Π. Παγώνης.
Σε πρόσφατη συνάντηση εκπροσώπων τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, οι παράκτιοι αλιείς άκουσαν υπηρεσιακούς παράγοντες να τους ανακοινώνουν πως έχουν ήδη συσταθεί τα συνεργεία που θα ξεκινήσουν δειγματοληπτικούς ελέγχους στους κινητήρες των αλιευτικών σκαφών.
«Αν ελέγξουν 100 σκάφη, θα βρουν τα 98 παράνομα και θα κινηθεί άμεσα η διαδικασία ανάκλησης των αδειών τους. Οι 98 θα διαμαρτυρηθούν για άνιση μεταχείριση και θα καταδώσουν άλλους 1.000 κι αυτοί με τη σειρά τους άλλους 10.000. Θα ανακληθούν στο σύνολό τους οι άδειες των 15.000 σκαφών και θα αφανιστεί η παράκτια αλιεία», είπε ο κ. Κοτσόριος.
Αλιείς
Ξεκινούν κύκλο ενημέρωσης
Η Ομοσπονδία ξεκινά κύκλο ενημέρωσης των μελών της σε όλα τα αλιευτικά λιμάνια της χώρας, αρχής γενομένης στις 26 του μηνός από το Μεσολόγγι και καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να ασκήσει παρέμβαση στο Συμβούλιο υπουργών της ΕΕ για να δοθεί λύση.
«Πρέπει να πάει και να πει ο αλιευτικός μου στόλος είναι παράνομος, όπως είναι και της Ισπανίας και άλλων κρατών. Να απαιτήσει να αλλάξει αυτό το βλακώδες κομμάτι της αλιευτικής πολιτικής, ώστε να σταματήσει η ομηρεία του κλάδου», ανέφερε.
Οι παράκτιοι καλούν σε συστράτευση και κοινό αγώνα τους πλοιοκτήτες της μέσης αλιείας (μηχανότρατες και γρι-γρι), καθώς το πρόβλημα αφορά και τους ίδιους.
«Είναι μια παλιά και πονεμένη ιστορία αδιαφορίας της δημόσιας διοίκησης, που την κουβαλάμε μέχρι σήμερα. Παγιώθηκε μια κατάσταση πλασματικής ιπποδύναμης. Το πρόβλημα ανακινείται σήμερα χωρίς λόγο και χωρίς ουσία, αφού η παραπάνω ιπποδύναμη δεν σημαίνει και παραπάνω αλιεύματα», τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας Δ. Ταουλτζής.
kalymniansvoice.com
καθώς τα περισσότερα από τα 15.000 αλιευτικά σκάφη που αριθμεί κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός δραστηριότητας, εξαιτίας όμως...
των ψευδών στοιχείων που δήλωσαν στο παρελθόν και εξακολουθούν να δηλώνουν για την ιπποδύναμη των κινητήρων τους.
Το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε στους πλοιοκτήτες ότι ξεκινά τη διενέργεια ελέγχων για την πραγματική ιπποδύναμη των σκαφών, κάτι που έχει αναστατώσει τον κλάδο, ο οποίος μιλά για «επιδρομή» πολεμικού χαρακτήρα που θα οδηγήσει σε ολοκληρωτική καταστροφή την παράκτια αλλά και τη μέση αλιεία της χώρας.
Το πρόβλημα έχει τις ρίζες του στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού αλιευτικού στόλου, που ξεκίνησε το 1981 με την είσοδο της χώρας στην τότε ΕΟΚ και ολοκληρώθηκε με την απογραφή του, το 1994, στα πλαίσια των ευρωπαϊκών μας υποχρεώσεων. Η απογραφή, που αφορούσε την ιπποδύναμη και τη χωρητικότητα των σκαφών, έγινε από μη εξειδικευμένους φορείς, με τρόπο πρόχειρο και... αδιαφανή.
Η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών δήλωσε πολύ μικρότερο αριθμό ίππων. «Τους έλεγαν ''μη δηλώσεις παραπάνω γιατί θα χρειαστείς άδεια ταχύπλοου, γιατί θα υποχρεωθείς να περάσεις από εκπαίδευση, ή ότι θα φορολογηθείς παραπάνω''», υποστήριξε στο «Εθνος» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιοκτητών Παράκτιων σκαφών, Δ. Κοτσόριος.
Λίγα χρόνια μετά, η ΕΕ, στο πλαίσιο της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής, απαγόρευσε την αύξηση της ιπποδύναμης που έχει δηλωθεί, με αποτέλεσμα να έχει παγιωθεί και να παραμένει μέχρι σήμερα ένα παράνομο, αλλά και παράλογο καθεστώς, με την ανοχή και της πολιτείας αλλά και την ευθύνη των ίδιων των ιδιοκτητών των σκαφών.
«Σκάφη 10 μέτρων έχουν δηλωμένη ιπποδύναμη 10 ή 15 ίππων. Αν αυτή ήταν πραγματική, δεν θα μπορούσε να βγει στη θάλασσα με πάνω από 2 μποφόρ. Θα βούλιαζε», τόνισε ο γραμματέας της Ομοσπονδίας, Π. Παγώνης.
Σε πρόσφατη συνάντηση εκπροσώπων τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, οι παράκτιοι αλιείς άκουσαν υπηρεσιακούς παράγοντες να τους ανακοινώνουν πως έχουν ήδη συσταθεί τα συνεργεία που θα ξεκινήσουν δειγματοληπτικούς ελέγχους στους κινητήρες των αλιευτικών σκαφών.
«Αν ελέγξουν 100 σκάφη, θα βρουν τα 98 παράνομα και θα κινηθεί άμεσα η διαδικασία ανάκλησης των αδειών τους. Οι 98 θα διαμαρτυρηθούν για άνιση μεταχείριση και θα καταδώσουν άλλους 1.000 κι αυτοί με τη σειρά τους άλλους 10.000. Θα ανακληθούν στο σύνολό τους οι άδειες των 15.000 σκαφών και θα αφανιστεί η παράκτια αλιεία», είπε ο κ. Κοτσόριος.
Αλιείς
Ξεκινούν κύκλο ενημέρωσης
Η Ομοσπονδία ξεκινά κύκλο ενημέρωσης των μελών της σε όλα τα αλιευτικά λιμάνια της χώρας, αρχής γενομένης στις 26 του μηνός από το Μεσολόγγι και καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να ασκήσει παρέμβαση στο Συμβούλιο υπουργών της ΕΕ για να δοθεί λύση.
«Πρέπει να πάει και να πει ο αλιευτικός μου στόλος είναι παράνομος, όπως είναι και της Ισπανίας και άλλων κρατών. Να απαιτήσει να αλλάξει αυτό το βλακώδες κομμάτι της αλιευτικής πολιτικής, ώστε να σταματήσει η ομηρεία του κλάδου», ανέφερε.
Οι παράκτιοι καλούν σε συστράτευση και κοινό αγώνα τους πλοιοκτήτες της μέσης αλιείας (μηχανότρατες και γρι-γρι), καθώς το πρόβλημα αφορά και τους ίδιους.
«Είναι μια παλιά και πονεμένη ιστορία αδιαφορίας της δημόσιας διοίκησης, που την κουβαλάμε μέχρι σήμερα. Παγιώθηκε μια κατάσταση πλασματικής ιπποδύναμης. Το πρόβλημα ανακινείται σήμερα χωρίς λόγο και χωρίς ουσία, αφού η παραπάνω ιπποδύναμη δεν σημαίνει και παραπάνω αλιεύματα», τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας Δ. Ταουλτζής.
kalymniansvoice.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια των αναγνωστών μας δεν αφορούν πάντα την προσωπική μας θέση.