Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Η δική μου επιχείρηση: Γιατί πρέπει να το σκεφτώ σωστά


Είτε έχετε δημιουργήσει ήδη μία επιχείρηση, 

είτε σκοπεύετε να δημιουργήσετε κάποια, υπάρχει ένα σημαντικό κοινό και στις δύο περιπτώσεις: Έχετε πολλά να σκεφτείτε...


Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις επιχειρηματιών οι οποίοι θεωρούν τα πράγματα απλά. «Ωραία, θα έχω την επιχείρησή μου, θα αγοράζουν οι πελάτες από εμένα και απλά θα καλύπτω κάθε μήνα τα έξοδά μου και θα βγάζω και κάποια έσοδα για εμένα». Άλλοι, πολύ απλά μετά από κάποια δυσκολία λένε: «Τι να κάνουμε, οικονομική κρίση.»

Ενώ και οι δύο προτάσεις κρύβουν μεγάλες αλήθειες μέσα τους, πολύ απλά δεν είναι πάντα η μοναδική αλήθεια της κατάστασης. Το θέμα είναι ότι το να έχω και να συντηρώ μία επιχείρηση χρειάζεται σκέψη. Το δύσκολο είναι ότι αυτό είναι μία διαρκής διαδικασία. Αλλά το υπέροχο είναι, πως αν αγαπάς αυτό που κάνεις, η διαδικασία αυτή καταλήγει χόμπι κι όχι υποχρέωση.

«…θα αγοράζουν οι πελάτες από εμένα…»

Ας μη γελιόμαστε. Αυτός είναι και ο απώτερος στόχος κάθε επιχειρηματία και δεν είναι και ντροπή, γιατί πολύ απλά είναι η δουλειά σου και ζεις από αυτή. Εκτός από τον στόχο όμως, το να φθάσουμε στο σημείο να πουλήσουμε, είναι το αποτέλεσμα μίας ολόκληρης διαδικασίας, την οποία πολλές φορές παραλείπουμε να σκεφθούμε.

Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται στο σύνολό της από ένα μεγάλο ερώτημα: «Ωραία, εσύ μου πουλάς. Εγώ, γιατί να αγοράσω από εσένα;». Οι περισσότεροι επιχειρηματίες, όταν έρχονται αντιμέτωποι με αυτήν την ερώτηση απαντάνε απότομα: «Γιατί εγώ είμαι ο καλύτερος.» Μετά όμως όταν έρχεται το επόμενο ερώτημα, το οποίο είναι το «Γιατί;», εκεί ακολουθεί και η μεγάλη παύση.

Ούτε κι αυτό όμως είναι κάτι απαράδεκτο, γιατί πολύ απλά σπάνια κάποιος θα το ρωτήσει φωναχτά. Έτσι, εμείς γιατί να καταλάβουμε την ανάγκη που υπάρχει στο να απαντήσουμε το γιατί εμείς είμαστε οι καλύτεροι.

Με τον ανταγωνισμό όμως που υπάρχει, ο οποίος μετά την έκρηξη του διαδικτύου έχει αρχίσει να αυξάνεται σημαντικά, πρέπει να ξέρουμε γιατί είμαστε οι καλύτεροι, που υπερέχουμε και για ποιους ακριβώς λόγους πρέπει να προτιμήσει ένας πελάτης εμάς έναντι κάποιου άλλου.

Σκεφτείτε λοιπόν τους λόγους για τους οποίους η επιχείρησή σας υπερέχει έναντι των άλλων, ή αλλιώς βρείτε τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα. Μετά η διαδικασία είναι πιο απλή. Απλά διαδώστε το μήνυμα. Μπορεί όπως είπαμε σπάνια ένας πελάτης να ρωτάει φωναχτά γιατί να σας προτιμήσει, όταν όμως εσείς του το εξηγείτε, ακόμη κι αν δε σας έχει ρωτήσει, την επόμενη φορά που θα χρειαστεί το προϊόν ή την υπηρεσία σας, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα σας θυμηθεί.

«Τι να κάνουμε, οικονομική κρίση.»

Η ύφεση των τελευταίων χρόνων έχει επηρεάσει πολλές ομάδες ανθρώπων, μία από τις οποίες ήταν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Είναι δύσκολο με τον καταιγισμό αρνητικών πληροφοριών να συνεχίσουμε να είμαστε αισιόδοξοι και να ελπίζουμε για το καλύτερο.

Η λύση εδώ σίγουρα δεν είναι να κλείνουμε τα αυτιά και να χάνουμε επαφή με το τι συμβαίνει έξω, ώστε να έχουμε αισιοδοξία. Η λύση είναι να μαθαίνουμε από τα λάθη του παρελθόντος και να ελισσόμαστε, ώστε να μπορούμε να προσαρμοσθούμε μέσα στην παρούσα κατάσταση. Τα πράγματα στο παρελθόν ίσως να ήταν πιο εύκολα, ο κόσμος δε σκεφτόταν τόσο αναλυτικά τι θα ξοδέψει και που.

Πρέπει όμως τώρα να δούμε το θετικό της κατάστασης και να αναθεωρήσουμε. Όπως ο κόσμος άρχισε να ξοδεύει πιο συνειδητά, ίσως κι εμείς θα έπρεπε να αρχίσουμε να πουλάμε πιο συνειδητά. Αγοράζω κάτι συνειδητά σημαίνει ότι αγοράζω κάτι που έχω ανάγκη και χρειάζομαι. Άρα αυτό μήπως πρέπει να μεταφραστεί σε εμάς ότι:

πρέπει να βρούμε τους πελάτες που μας χρειάζονται.

πρέπει να δείξουμε στους πελάτες αυτούς τους λόγους για τους οποίους μας χρειάζονται.

πρέπει να επικεντρώσουμε την προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών στους πελάτες που μας χρειάζονται.

Σίγουρα όλα αυτά απαιτούν μία διαδικασία, αλλά κάθε αρχή και δύσκολη. Η επιχείρηση όμως αποτελεί και μία επένδυση, η

οποία όταν γίνεται σωστά αποδίδει και τα μέγιστα. Το σημαντικό είναι να πιστεύουμε και να αγαπάμε αυτό που κάνουμε, γιατί τότε μόνο θα μας αγαπήσουν και οι πελάτες μας.

Όπως έχω πει και στο παρελθόν: «Σκέψου, ψάξε, γράψε και δραστηριοποιήσου… Γιατί, αν ξέρεις που πατάς η επιτυχία θα έρθει!»
Γράφει η Βαβίτσα Φωτεινή

greveniotis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια των αναγνωστών μας δεν αφορούν πάντα την προσωπική μας θέση.